Tercih Dönemleri Üzerine-1

Tercih Döneminde Bunlara Dikkat Etmeliydiniz

Bunun tavsiye şeklini aslında tercih döneminden önce yapmalıydım ama en azından bundan sonra ki tercih dönemlerinde tıp fakültesi seçerken bence dikkat edilmesi gereken hususları belirteceğim.






Ben 4 başlıkta bunu incelemeliyiz diye düşünüyorum.
1.Öğretim Üyesi Kalitesi
2.Oturmuş sistemi var mı?
3.Kampüs imkanları,öğretim imkanları(hastane-derslik)
4.Üniversitenin ortamı

1.Öğretim Üyesi Kalitesi;
Bu konu mezun olan insanlara göre farklı okuyanlara göre farklı cevaplar içermektedir.Mezun olanlar mezun olduklarından bence kendilerini yeterli görmeye başlayarak öğretim üyesi kalitesinin önemli olmadığını mesela diyabeti Türkiye’nin otoründen değil de bir dahiliye yan dal asistanından dinlemenin farklı olmadığı daha doğrusu farkın önemli olmadığı kanaatinde.Öğrenci ise otorden ders almanın hazzı içindedir bu durum içindeki öğrenim aşkını kamçılar.
Bense konumumdan farklı olarak,öğretim üyesi kalitesine fazlasıyla inanıyorum.Ben dahiliyenin her yan dalını işinin ehli profesörlerden alırken birçok –özellikle de yeni kurulanlarda-fakültede dahiliye de öğretim elemanı sıkıntısı mevcut.Ben Anatomi dersini işinin ehli bir hocadan alırken,her şeyin bir kural ile işlediği bir ortamdayken başka bir yerde hadi ders yapalım biraz da mantığı olabiliyor.
Bu konunun aşırı bir öneme sahip olduğu kanaatindeyim.

2.Oturmuş sistem;
Bu da aslında öğretim üyesi kalitesi ile paralel bir durum.Eğer sağlam bir kadronuz varsa eğitimindeki çeşitliliği de arttırırsınız.Yeni gelen birinci sınıfları kendi isteklerine değil bir sistem dahilinde işin içine daha erken girmelerini sağlarsınız.Çünkü programa konulan her iş öğretim üyesi yükünü arttırmakta eğer kadronuz yetersiz ve deneyimsizse bağlı olacakları bir sistem yoksa kendi içgüdüleriyle ,iyi niyetle işi götürmeye çalışırlar ama sistemin olmaması her zaman sıkıntı oluşturur.

médico

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder