14 Mart Üzerine...


Bu gecikmiş bir 14 Mart yazısı.
Biraz toparlayamamktan biraz da fırsat bulamamaktan gecikti yazı.

14 Mart Tıp Bayramı Ankara'da Cumhurbaşkanı'nın himayelerinde Fatih Üniversitesi'nde Ankara'daki diğer tıp fakültelerinin dekan-dekan yardımcılarının ve Sağlık Bakanı ile Ankara Tabip Odası başkanının katılımılıyla kutlanmaya çalışıldı.

Bir önceki gün çıkan eylemlerin gölgesinde başlamıştı kutlamalar ve bu eylemlerin etkisi salonda da sürdü.Önce evsahibi üniversite dekanı birleştirici bir konuşma yaptıktan sonra ATO Başkanı eleştirilerde bulundu bende salondaydım ve hak verdim söylediklerine tablo beni şaşırttı.Tıp fakültesi öğrencisi bir arkadaşım,uzmanlık öğrencisi bir doktor ve bir uzman doktorun konuşmalarıyla içinde bulunduğum hayal dünyasından kabus gören biri gibi uyandım.Sonra Sağlık Bakanı çıktı ve tüm eleştirilere cevap verdi bu sefer de ona hak verdim karamsar tablo birden aydınlandı.

Evet, hangisi haklı ,hangisi haklı değil bunu toplantıdan sonra yanımda olan arkadaşlarımla tartıştık ve samimi söylüyorum karar veremedik.Kendimizi, kaotik bir ortamda olan tabip çalışma koşulları konusunda daha da artmış bir belirsizlik içinde bulduk.

Ama uzlaştığımız konu da olmadı değil; ortak paydanın hekim olduğu ve konuşan her iki tarafın da hekim olmasına rağmen anlaşmayı bırakın tam zıt kutuplarda olması siyasetin ne kadar sağlığın içine girdiğinin göstergesi sanırım.

Niyetim felaket tellallığı vs yapmak değil ama en azından sorunları bayramımızda değil de başka bir zaman tartışabilirdik sanırım.

Bu kutlamalar esnasında ayrıca Ankara'da her yıl Tıp Bayramı vesilesiyle yapılan Futbol Müsabakalarında dereceye giren takımlara Sağlık Bakanı ödüllerini verdi.Öğrenci,Asistan ve Öğretim Üyesi kategorilerinde yapılan müsabakalarda her üç kategorinin de şampiyonu Gülhane Askeri Tıp Fakültesi oldu.

médico

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder