Öğretim Üyelerimizden Ne Bekliyoruz?

Evet , biz ne bekliyoruz öğretim üyelerimizden.
Biz halk olarak ne bekliyoruz,devlet olarak ne bekliyoruz,gelecekteki öğretim üyesi adayları olarak biz kendimizden neler bekliyoruz.

İnsanımız da nasıl pratisyen hekimin yaptığı teşhis de bir şüphe oluşuyorsa (her ne kadar üzücü olsa da) bir öğretim üyemizin de koyduğu bir teşhisi çoğunlukla sarsılmaz bir inançla kabul eder.Bu tedaviyi kolaylaştıran bir unsurdur o ayrı bir konu.Bu halkımızın öğretim üyelerimizi koyduğu yer hakkında bize ipuçları veriyor.

Bakanlığın öğretim üyesine bakış açısı her geçen farklı bir hal alıyor sanırım.Öğretim üyeleri sürekli bir koşuşturma içinde,ameliyata,ameliyattan çıkıp öğrenci dersine,bunlar yoksa poliklinik muayenesine,konseyler,vizitler vs...Arta kalan zamanda da araştırma yapacak,bu da olmazsa olmaz.

Peki ben ne bekliyorum öğretim üyeliğinden;öğretim üyesi poliklinik de zaman kaybetmemeli,öğretim üyesi beş günlük mesainin 3 gününü ameliyathane de geçirmemeli.
Öğretim üyelerimiz;öğrencilere daha fazla zaman ayırmalı ve daha çok olarak onların da en çok yapmak istedikleri işi araştırmayı daha çok yapmalı.

Benim gördüğüm çoğu öğretim üyesi,sürekli bir koşuşturma içinde.Ben mesai saatlerini boş geçirsinler,özgür olsunlar demiyorum tabii ki.Ama bu insanların serbest olarak sürekli bir araştırma sürekli bir yenilik peşinde olmaları gerektiğini söylüyorum.

Bu uygun şartları hazırladığımız öğretim üyelerimize bir de her fırsatta hesap sorabiliyoruz,neden dünyada yapılan araştırmalarda söz sahibi değiliz,neden adımız yok vs.Dünya da sağlık sisteminin bizdeki gibi karman çorman olduğunu sanmıyorum,dışarıdaki maddi gücü,onlara sağlanan maddi rahatlığı falan geçtim,o konulara girmiyorum zaten de,orada ki öğretim üyelerine sağlanan rahatlığı olsun sağlayabiliriz diye düşünüyorum.

Bu konu aslında o kadar karışık o kadar çözümsüzlüğe muzdarip bir konu ki,hele bir de her geçen gün daha da kördüğüm haline geldiğini varsayarsak nereye varacağını kestirmek mümkün değil.


médico

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder