Meslektaş Dayanışması !!!


Benim en çok sıkıntı duyduğum şeyin ne olduğunu bugün kadar yazdığım post’ların altında ince ince görmüşsünüzdür. Pratisyen hekime saygı,  aslında hekime saygı.

Zaten pratisyen hekimlerimizin değerinin yeni yeni arttığı bir ortamda geçen akşam bir tv kanalında gördüğüm bir program canımı sıktı. Evet, belki yapımcı ve katılan 4-5 kelli felli öğretim üyemiz iyi niyetle bir program yapmak niyetindeydiler ama beni rahatsız eden, üzen konuşmalar da geçti programda.

Programın konusu meşhur “Keçi Gribi”.

Telefonla soru soran bir bayan, oğlunun grip olduğunu vs anlattı ve olayı hekimin yazdığı reçeteye getirdi. 

Neden bana antibiyotik yazdı doktor? diye soruyor bayan. Öğretim üyelerimizden biri, kullanım için gerekli tüm endikasyonları düşünerek sorular sordu ve en son antibiyotiğin gereksiz olduğuna karar verdi.
Şimdi, hakikaten antibiyotik gereksiz yere yazılmış olabilir. Ama her zaman denildiği gibi muayene etmeden reçete yazmama kuralı neden muayene etmeden sorumlu hekimi sorgulamamayı da içermedi? Neden iyi niyetle de olsa bayanın sanki hekimmiş gibi verdiği her cevap doğru kabul edilerek hekim suçlu ilan edildi?

Ülkemiz de antibiyotik gereksiz yere kullanılıyor, yanlış kullanılıyor bunların hepsi kabul ama bu sorun tv’de hekimin kararlarını sağlam sebeplere dayanmayan bir şekilde sorgulayarak düzelmez diyorum.

Hekimin kararlarının sorgulanmaması gerektiği ve her zaman haklı olduğunu savunmadığımı zaten biliyorsunuz. Sadece doğru şekilde kararların irdelenmesi gerektiğini söylüyorum. 

médico

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder