Franz Kafka

Hiç okumadım Kafka'yı. Çok duydum adını ama benim için hep bir köşede kalmıştı. İlköğretim boyunca kütüphaneye gittiğimde veya lisede her kitap satın aldığımda Kafka ismi çarpardı gözüme ama nedense elim gitmedi kitaplarını almaya,nedense tanışamadım onun fikirleriyle,bu geçen zaman kayıp mı benim için bilemiyorum.

Bu hafta sonu benim için biraz da sürpriz oldu,sanki uzun zamandır karşılaşmayı bekliyormuşum,zihnimin bir köşesinde,bilinmezlik köşesindeki Kafka'yla. Bu hafta sonu beğendiğim yazarlardan Elif Şafak,çok güzel bir Kafka tasviri yaptı. Bendeki bu bilinmezlik halide ortadan kalkmış oldu,şimdi daha çok merak ediyorum Kafka'yı,şimdi daha çok okumak istiyorum kitaplarını.

Beni etkileyen en çok da Elif Şafağın bu dedikleri olsa gerek;

Yazı yazmayı o kadar seviyordu ki tüm olumsuzluklara rağmen bu tutkusundan vazgeçmedi.Ama bu madalyonun sadece bir yüzü.Bir de arkası var.Karanlıkta kalan yanı.Yazıya olan tüm saygısına ve aşkına rağmen Kafka ne yazdıysa yaktı,yaktı.
Geride bir şey bırakmamaya yeminli gibiydi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder