Anlamsız Olsa Gerek

Son zamanlarda gençlerin uğrak yeri sözlüklerde bir tartışma almış başını gidiyor,gerçi bu her zaman vardı ama sanki sıklaşmış gibi geldi bana.Tartışma beni de ilgilendirdiği için orada sorulan soruları,ithamları kendimde aradım.

Tartışmanın özeti de aslında şu; Tıp fakültesi ve Hukuk fakültesi öğrencileri, çalışma süreleri, çalıştıkları notların kalınlıkları, diğer öğrencilerle kıyaslamaları...

Bence çok kısır ve gereksiz bir tartışma,burada alan adı belirtip kimseyle karşı karşıya gelmek niyetinde değilim. Mezuniyetten sonra hukukçuların gece mesailerini,doktorun ayda 10-15 gece nöbetini düşünüp kendini diğer mesleklerden üstün görmek de anlamsız.
                                                                   ***
Şimdi ben tıp fakültesi öğrencisiyim ama buraya bilerek geldim;nöbet tutacağımı da,derslere çok fazla efor sarfetmem gerektiğini de,bunun için de kendimi talihsiz bahtsız görmek niyetinde değilim.Nice bölümler var puanları tıp fakültesine yakın veya denk.
                                                                  ***
Tıp fakültesi veya Hukuk fakültesi seçen arkadaş bilinçli olarak seçmiş olmalı ki ondan sonra çektiği sınav stresini sağda solda ağlayarak, zor diye kıvranıp, biri 100 sayfa nota fazla dedi diye sinirlenip, ne yani ben 1000 sayfa çalışıyorum triplerine girmemesi lazım.
                                                                  ***
Ayrıca evet tıp önemlidir, hukuk önemlidir ama en önemlisinin her zaman eğitim sektörünün mimarları öğretmenlerimiz olduğu kanaatindeyim.
                                                                  ***
Sanane kim ne derse desin dediğinizi duyar gibiyim ama sizlerde internette sizin mesleğiniz hakkında yazılanları okusanız, sizde yazılanları okuduğunuz da şaşırsanız, sizde nerede yanlış var, nerede düzeltilmeye gerek duyulan problemler var diye sorgulamaya başlarsınız sistemi.
                                                                  ***
Evet belki benim bahsettiğim problemlerin kaynağının da basiti ama düşünebiliyormusunuz biz şuan yaşıtlarımızla bu kadar basit bir konuda sırf ego tatmini için ayrışıyoruz, bize karşı kendimizin sebep olduğu bir cephe oluşturuyoruz. Ondan sonra neden hukukçu ve tıpçılar sevilmiyor diyoruz. Nedeni açık değil mi?

Tıp sektöründeyseniz insanın en kritik anında yanındasınız demektir,
Hukukla ilgileniyorsanız vereceğiniz kararların neleri etkileyeceğini,neleri değiştireceğini bilirsiniz.
                                                                 ***
Egomuzu tatmin için daha verimli yollar var mesela işimizi daha iyi yapıp,en iyi olmak gibi.
                                                                 ***
Zor olduğunu düşündüğünüz bir bölümü seçtiyseniz onu yapmak istediğiniz için  seçmişsinizdir , o bölümün sizin için olduğunu düşünmüşsünüzdür muhtemelen o zaman bölüm zor ,dersler ağır demek ,nöbet var demek biraz tutarsızlık olsa gerek.

Bana dersler nasıl ağırmı denildiğinde,cevabım; kolay ne var ki tarzında veya buna benzer oluyor.

Anlamsız kısır döngünün kırılması dileğiyle..
                                                               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder